Website bekijken

Laat je site keuren door andere webmasters.
Forumregels
Lees onze Huisregels

Website bekijken

BerichtDoor fx-design op 28 Apr 2010 11:01

Ik heb een layout ontworpen en in css systeem gezet voor een webshop. De webshop is van ZENCART en de CSS is waanzinnig uitgebreid, echter wanneer je er helemaal in zit is het eigenlijk erg simpel.

Maar mijn vraag aan jullie is.
Kijk eens naar deze site testsite
Wat ik alleen wil weten: Hoe is de kleurstelling.
Mijn klant vind het groen van de rechter en linker blokken te schreeuwerig en is bang dat mensen er niet graag zullen komen.
Ik denk dat het juist opvalt tussen het grijs.
Dus geen tips over de site zelf want dat is ZENCART. Alleen tips over de kleurstelling.

Alvast bedankt.

Wim
Voor het laatst bewerkt door fx-design op 08 Sep 2010 22:01, in totaal 1 keer.
Voor webdesign FX-Design
Voor CMS Proj3ct-CMS
fx-design
Junior
Junior

Re: Stickerdecoratie.nl

BerichtDoor Divigo op 28 Apr 2010 11:18

Persoonlijk ben ik niet gek van de kleur groen.
Daarnaast vind ik wit op groen voor de fonts niet prettig lezen.
Misschien zou je kunnen proberen het groen een paar tinten donkerder te maken.

De zijkanten zorgen er ook voor dat ik afgeleid word van het midden gedeelte.

Ik wil toch nog even een overall mening geven over de website.
Wanneer je naar de hoofdcategorieën gaat word het geheel erg chaotisch.
Ik denk ook dat dit komt door de combinatie van de afbeeldingen in het middendeel en het menu aan de linker kant.
Hier telt ook een groot deel van je kleurstelling in mee. Door de witte font in het menu trekt dit heel erg en lijken de afbeeldingen in het midden nog rommeliger te staan.
Divigo
Junior
Junior

Website bekijken

BerichtDoor fx-design op 28 Apr 2010 11:29

Dank voor je reactie.
Ik snap wat je bedoeld met de witte letters op het groen. Bij mij op mijn laptop is dit wel goed te bekijken maar pak ik de PC met het lCD scherm dan ziet het er gelijk een stuk anders uit. Ook de groene kleur is dan heel anders dan op mijn laptop scherm.

Ja de categorieën en zo zijn een standaard iets in ZENCART. Daar is wel e.e.a. aan aan te passen alleen is de site zo in elkaar gestoken dat overal verwijzingen naar verwijzingen staan. Aangezien dit een gratis webshop is en niet zelf gemaakt moet je sommige dingen tijdelijk voor lief nemen. Maar ik zal zeker ook de code induiken om hier wat in aan te passen.
Maar dat is op dit moment niet de prioriteit. De shop moet 1 juni draaien. En daarna gaan we verder met aanpassen van de PHP bestanden.
Maar je standpunten zijn helder. Bedankt zover.

Nog meer tips, suggesties door anderen ??
Voor het laatst bewerkt door fx-design op 08 Sep 2010 22:01, in totaal 1 keer.
Voor webdesign FX-Design
Voor CMS Proj3ct-CMS
fx-design
Junior
Junior

BerichtDoor Zunflappie op 28 Apr 2010 15:04

fx-design schreef:Hoe is de kleurstelling.
Mijn klant vind het groen van de rechter en linker blokken te schreeuwerig en is bang dat mensen er niet graag zullen komen.
Ik denk dat het juist opvalt tussen het grijs.

Ben het helemaal met hem eens.
Veel te fel. Zeker op dat onwijs saaie, vlakke, duffe grijs.

Ik vind het eigenlijk 3x niets. Grijs kan prachtig zijn, maar niet zo.
Dat groen is ook de enige kleur. Dat moet juist niet! Laat het springen van Dick-Bruna-kleuren!
Je header is mooi.... maar wat heeft het te maken met stickers?

Kijk, ik snap dat je geen stickertjes verkoopt zoals ik ze op de basisschool weggeef, maar ik mist alle affiniteit met stickers. Stickers waarvoor? Auto's? Laat dat dan zien!

En de kleuren: dat groen mag echt wel wat zachter. Dat grijs moet anders en .... voeg nog eens kleur toe!
Den morgen, ach wannneer.
Zunflappie
Hoofdmoderator
Hoofdmoderator

Website bekijken

BerichtDoor fx-design op 28 Apr 2010 19:16

hahaha zunflappie, goeie kritiek man. Goed van je dat je zo eerlijk bent. Daar heb ik wat aan.

Stickerdecoratie is niet van mij. Dus ik vul in wat de klant wil. Zij hebben zelf de header gemaakt. Het is een bank met daarachter een grote sticker. Dat word verkocht op deze site. Dus doet de header wel ter zake op deze site.
Kijk, zij kwamen zelf met dat groene en grijze. Maar nu het er opstaat vinden ik het minder. Daarom laat ik graag even een aantal mensen meekijken. Is altijd prettig te weten dat men commentaar durft te geven :wink:

Men wil er geen kleuren paradijs van maken. Dat was ook een van de wensen. Maar als ik jou verhaal zo lees ga ik daar toch eens werk van maken. Kijken of ze het WEL leuk vinden.

Bedankt voor je reactie.

Meer tips zijn van harte welkom.

Gr
Wim
Voor het laatst bewerkt door fx-design op 08 Sep 2010 22:04, in totaal 2 keer.
Voor webdesign FX-Design
Voor CMS Proj3ct-CMS
fx-design
Junior
Junior

BerichtDoor Zunflappie op 29 Apr 2010 21:29

Alles zwart-grijs-wit kan ook prachtig zijn hoor.
Maar dan moet het echt matchen... en dat is iets wat het nu niet doet.

Fijn dat je er wat aan hebt. Anders kan ik het net zo goed laten.
Zunflappie
Hoofdmoderator
Hoofdmoderator

BerichtDoor FX500 op 30 Apr 2010 09:17

Misschien afgeronde boekjes in het menu en een verloopje als achtergrond.

En inderdaad wit op groen. Misschien kun je dan juist donkergrijs nemen als tekst kleur.

Offtopic
Wmc laad trouwens behoorlijk snel op mijn htc.
Ook fijn dat alle functies werken op mijn telefoon.
Zit nu in de bus naar groningen :D
FX500
Junior
Junior

BerichtDoor Topdancer op 11 Jun 2010 23:37

Het is nu iets meer als een maand geleden dat iemand als laatste wat geplaatst heeft dus ik hoop dat dit bericht toegelaten kan worden want ik heb toch wel enigzins wat opmerkingen.

- De combinatie groen en grijs kan best maar niet met de indeling zoals jij hebt, ik zou de midden gedeelte toch een witte vlak van maken, en de hoeken van dat groenen wat meer afronden.
- Je lettertype kleur in het groene vlak is niet je beste optie, na mijn wete is zwart beter.
- Onderaan de footer staat: Uw ip adres, waar is dit goed voor????? dient dit nog ergens voor?
- wat zunflappie al zei, die header is nice maar past niet bij het design.

Probeer eens met een indeling van header - topmenu - left en right menu en dan content en einde footer.
Het is misschien basic maar tot nu toe is er niemand die daar over geklaagd heeft.
Je kunt met dat groene wat jij gebruikt namelijk iets heel moois creeeren.
Op de website van Rudolf Bos (misschien kennen mensen hem wel van hier) staat een webshop die heel mooi en nice is gemaakt met groene kleur er in http://www.rudolfbos.nl/portfolio/123-bloemen/

Ik weet niet of hij nog lid hier is van WMC ? hopelijk vind hij ook niet erg dat ik dat als vb gebruik hahahahahaha
Maar goed ik akn je aan raden om eens inspiratie op te doen op diverse website's , ik zeg niet dat je moet jatten of na maken maar zoek eens op templates en doe eens inspiratie op zo leer je ook al een hoop en als ik dan toch bezig ben raad ik je aan om lid te worden van het Webdesigners Magazine daar komen regelmatig artikelen of tutorials over kleur gebruik, en ze hebben ook Photoshop Creative , dat heeft mij in ieder geval wel wijzer gemaakt wat betrefd indelingen, goede code gebruiken en de juiste kleuren combinatie te gebruiken.
Colorfull CMS in ontwikkeling ==============================60% voltooid http://www.colorfullcms.nl, opzoek naar beta testers met ervaring in designen en programmeren.
Topdancer
Moderator
Moderator

Re. website bekijken

BerichtDoor fx-design op 12 Jun 2010 11:44

Header hoort er wel bij. De zwarte figuren op de achtergrond zijn levens grote sickers die je kan bestellen als muur decoratie. Vandaar een bank met daarachter de muursticker.

Verder heb ik de kleuren wat veranderd en laten zien. Maar zoals altijd is de klant koning. Zij hebben de header zelf ontworpen en de kleurstellingen gemaakt.
Je kan als designer je eigen kleuren doordrukken maar daar is de klant alleen maar tevreden mee als ze er het zelf eens mee zijn. In dit geval wil men deze kleur stelling.

IP adres komt uit de layout van ZENCART. Want dat is de webshop die we gebruiken. We ontwerpen layouts voor ZENCART en OSCommerce e.d. Maar IP verwijzing kan en moet er nog uit. We hebben eerst de puntjes op die i gezet qua layout. Daarna pakken we de inhoud nog wat aan. De site is officieel ook nog niet online. Alleen als je index.php achter het adres zet kom je op de site.

Er is nog wel e.e.a. aan te sleutelen.

Maar bedankt voor je commentaar. Ik ben het wel met je eens ook de tekst idd in het groen, alleen de klant.... tja die wil het zo. Vandaar.... :wink:

Wim
Voor het laatst bewerkt door fx-design op 08 Sep 2010 22:06, in totaal 1 keer.
Voor webdesign FX-Design
Voor CMS Proj3ct-CMS
fx-design
Junior
Junior

BerichtDoor Zunflappie op 12 Jun 2010 15:01

Leuk idee.
Maar...

Code: Alles selecteren
Hier kan u uitleg plaatsen voor het gebruik van het winkelwagentje [includes\languages\dutch\shopping_cart.php].
Totaal artikelen: 99  Gewicht: 0kg  Bedrag: €0.00

Neem aan dat het ook gratis wordt bezorgd???
Zunflappie
Hoofdmoderator
Hoofdmoderator

Website bekijken

BerichtDoor fx-design op 12 Jun 2010 20:32

Hij is nog niet klaar en dat invul werk doet de klant zelf. Wij niet. :wink:
Zo ook prijzen, bezorg prijzen enz... enz...
Voor webdesign FX-Design
Voor CMS Proj3ct-CMS
fx-design
Junior
Junior

Terugkeren naar Sitecheck